Håber jeg kan få Mi Love til at hoppe i noget Vivienne Westwood, nu hvor jeg har sat ham til at se hendes modeshow ss 2010. Tror missionen vil lykkedes – måske især på grund af musikken, scarface-makeuppen og helte-temaet (pirater, cowboy’ere og Robin Hood – drengerøven elsker det allerede – 1 point til Vivienne).

Jeg er ret vild med, at der er brugt så mange (hidtil kategoriseret som) feminine detaljer. Taljen er rykket længere op (Mi Love kalder det pregnancy-pants), modellerne har tørklæde på håret, og masser af leggins og palietter. Jeg elsker, at hun leger med Girlfriend looket. Jeg har altid været en sucker for det androgyne.

Mangt en herre har rynket på næsen af mig, når jeg advarer dem om at ”kjolerne kommer!” (eller dets lige). Men er det så meget anderledes, end dengang vi kvinder hoppede i mændenes bukser? Coco Chanel’s banebrydende design vandt indpas hos de almindelige kvinder under 2.verdenskrig, hvor de sneg sig ind på mænds arbejdspladser, og fik brug for de praktiske bukser. I 1970’erne blev der målrettet designet bukser til kvinder i større udstrækning, og nu er det en naturlighed, at bukser er en del af vores garderobe.

Så hvorfor ikke feminint tøj til mænd? Vi har så travlt med ligestilling alligevel…

Notabene! Det er ikke alle der er frisindede. Nordkorea slår hårdt ned på kvinder, der viser sig offentligt i lange bukser. Alle kvinder skal gå i skørter, siger styret.

