Fra 2003 til 2006 rendte Jonas Gülstorff  (ja, ham fra Anja og Viktor) rundt i København og tog billeder med sit mobilkamera.

Det kom der i 2006 en bog ud af; “Når Gaden Taler”. For det første sparker titlen så meget røv, så det er svært at begribe hvor fedt et udtryk det egentligt er. Jeg ville ønske, jeg havde fundet på det! Gaden taler… Det både smager og lyder godt!

2006 er lysår væk i gadekunst-år. For det fede er at gadekunst aldrig bliver en permanent udstilling. Hvis jeg nogensinde bliver diktator vil jeg tillade gadekunst i byrummet, og ikke skælde det ud. Gaden taler om du vil det eller ej.

Bogen kan købes på Ord og Pladeproduktion’s hjemmeside, og craver man mere gadekunst har Politiken en ganske glimrende blog som dokumenterer de evigt vekslende udstillinger i byrummet.

Det var lidt Københavner-savn fra en meget pæn, gadekunstsfattig badeby i South Australia. Hvis du kender flere sider med skøn g-kunst, så oplys mig endelig. Det gør så godt i hjemves-maven.

