I følge en undersøgelse udgivet af  “The Journal of Consumer Research” foretrækker forbrugere, at deres high-end indkøb er mindre brandede, men design-mæssigt overlegne., da dette adskiller produkterne fra mainstream-moden (LV-tasken er et godt eksempel – alle har den, og det er derfor ikke større luksus at eje den)

NY Times udgav i juli en undersøgelse af dette fænomen, som viste at mens 87 procent af solbriller til $ 100 – $ 200 var et kendt brand, så var kun 28 procent af solbriller til mere end $ 600 fra et kendt brand.

Det er ikke fordi insiders eller elite-shoppere ikke kan lide logoer. De undgår dem bare, for at adskille sig fra mainstream-forbrugeren, som køber disse overbrandede logo-besatte produkter for at vise at de er noget. 

Måske er det derfor, at jeg synes at jo flere LV eller Gucci logoer, der er på en taske, jo billigere ser det ud. Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på de sleske fyre med Burberry-ternede strømper på – det skar mere i øjnene end Barbie-pink.

Mere luksus, og mindre logo-betynget plastik-fantastik.

I hvilken verden kommer vores børn til at vokse op?

Reklamer