Og lidt om blognavne…

Jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg elsker blogs. Og jeg har efterhånden pløjet mig igennem en hel del danske og udenlandske (mest australske). ”Alle” blogger. Nogle er mere ”kendte” end andre. Hvis man som bloglæser, kun læser de ”kendte” blogs, så snyder man sig selv for rigtig mange gode blog-oplevelser. Især hvis man kratter lidt i overfladen af den danske blogosfære, dukker der den ene blogperle efter den anden frem.

En af de blogperler er bloggen frodighed.dk. Der er ikke mange ord, men det ene smukke billede efter det andet, som bloggeren Lotte selv kalder ”nærværsbilleder” (lækkert ord!).

Jeg kan varmt anbefale jer at tage et kig forbi den, eller minimagasinet ”Slow Living”, som Lotte også står bag.

 

Billederne her tilhører bloggen frodighed.dk

Selvom jeg læser mange blogs, er der også rigtig mange jeg ikke læser. Så hvorfor er der nogen blogs, der tiltrækker mig frem for andre. Oftest er det blognavnet. Andre gange layoutet. Men blognavnet er oftest det første møde med bloggen, fordi jeg enten har fundet bloggen i en blogroll, eller ved en google-søgning.

Lige så mange kreative layouts, der findes, lige så mange kreative blognavne findes der. Mit eget blognavn er ikke så originalt igen, så svaret på blog-udfordringens dag 2; Meningen med dit blognavn, er lidt tam. Det er nemlig bare mit eget navn.

For nogle år siden skiftede jeg mit fornavn til Christiane, og tog mellemnavnet Falke. Det har der været delte meninger om, både blandt venner og familie. Men jeg elsker mit navn, og er meget stolt af det. Især mit efternavn.

