Blog-udfordring dag 19; Dine kælenavne og hvorfor du har dem.

Mine kælenavne;

Stinne-mor. Bjerregaard. B. Store B. My. Chris.

Og hvorfor jeg har dem;

Mine forældre har altid kaldt mig Stinne-mor – jeg går ud fra, at det var fordi, jeg var lille og sød :). Da jeg blev ældre og brugte alle dagene i stalden med hestene, kom kælenavnet ”Bjerregaard” (mit lange efternavn) på, fordi – tja, det var vel bare sejt at kalde hinanden ved efternavn. Det blev forkortet til B – fordi det også var sejt. Senere begyndte min søster at rende med i stalden. Vi havde begge heste og brugte alle vågne timer på dem. Så blev det pludselig til Bjerregaard x 2. Jeg blev til Store-B og min søster til Lille-B. Eller bare B hvis kun en af os var i nærheden.

Men hestene og den verden er ”long gone” – indtil videre. På SØK-uddannelsen blev jeg kaldt My på grund af min hårfarve. Og min frisure. Wonder why?

I Australiens land kunne ingen finde ud af at sige Christiane. Oftest blev jeg spurgt om jeg hed ”Christian – like the boy’s name?”. Så det endte altid med at blive Chris.

Min søster og jeg kalder hinanden for alt muligt. Jeg vil gerne forsøge at stave to kælenavne for jer, men det er ikke sikkert, de giver mening; sssshhhtuudiiii og Ikschbubab! Vi er meget underlige. Det er sådan nogle ting, kun søstre forstår.

Disclaimer; Billedet er taget på rustur i 08. Der tages forbehold for grimhed!

