Fordi det kun er 9 dage siden jeg kom til landet, og fordi jeg pretty much bor i en kuffert lige pt, så er det lidt svært at svare på blogudfordringen dag 27; en samling jeg har. For jeg har ikke som sådan nogen samlingerne lige ved hånden.

Jeg har ellers altid været stor fan af samlinger, og mon ikke jeg bliver det igen. Jeg har samlet på rigtig mange forskellige ting; frimærker, glansbilleder, flotte sten fra stranden, veninder-breve, hesteplakater, wendyblade, gameboy-spil, rosetter.

Jeg tror at ens samlinger bliver mere og mere ubevidste jo ældre man bliver. F.eks. er det ikke sådan at jeg synes jeg ligefrem samler på bøger – jeg har bare rigtig, rigtig mange af dem.

Og der er pinligt mange af dem jeg ikke har læst. Det skal der rådes bod på, så i 2011 går jeg i gang med en lille udfordring; 52 bøger på 52 uger. Og jeg er jo ude af stand til at foretage mig noget, uden at skulle blogge om det, så du kan følge med i læseriet på min bogblog.

Her i weekenden er jeg på besøg i gode gamle København. Det er ret mærkeligt at være her, uden Troels. Og da jeg gik ned af julepyntede Amagerbrogade kunne jeg heller ikke lade være med at få en klump i halsen ved tanken om hvor langt væk han er. Suk. Men jeg har jo selv valgt at rejse hjem, så nu er det bare med at få det bedste ud af det.

Jeg bor på en vens sofa, og i dag var vi ude i vintervejret og få en kop kaffe, og helt tilfældigt gik vi hjem lidt i fem – lige i tide til at se Amagerbrogades årlige juleoptog! Hvor heldig har man lov at være! Jeg havde desværre ikke noget ordentligt kamera med, så det blev kun til nogle shitty mobilbilleder.

Og apropro dagens blogudfordring, så var der (som altid) en samling af gamle politibiler og brandbiler med i optaget!

 

Jeg bliver altid så forfærdeligt sentimental ved juletid, og da tambourkorpset begyndte at spille “Santa Claus is coming to town” – ja, så fik den pladderromantiske fynbo da tårer i øjnene! Så ved jeg julen er lige om hjørnet. Ihh jeg er så glad for at være tilbage i vinter-skønne Danmark.

